2M-IT:n Service Desk on valittu Vuoden asiakaspalveluksi 2024

15.1.2025 | Ajankohtaista

2M-IT:n Service Desk on saanut tunnustuksen vuoden 2024 parhaana asiakaspalveluna. Tänä vuonna voittajan valinnassa korostui lämpimällä tavalla asiakaspalvelutyön arvostus.

Oman asiakaspalvelutyön arvostus tuli 2M-IT:n Service Deskissä ilmi tavalla, jolla asiantuntijat kertoivat arjestaan, erityisesti tiimeistään ja siitä tavasta, jolla yhteistyötä ja apua erilaisiin tilanteisiin on mahdollistettu. 2M-IT on kehittänyt ja löytänyt tavan, jolla inhimilliset kohtaamiset säilyvät sekä asiakas- että sidosryhmätyössä siitäkin huolimatta, että moni tiimi on edelleen vahvasti hybridityömallissa.

Vuoden asiakaspalvelu 2024-kilpailussa nousi tänä vuonna esiin erityisesti ihmisten välisen vuorovaikutuksen merkitys. Vaikka tekoäly on jo melko vahvastikin jalkautunut työvälineeksi, organisaatioiden menestystekijänä on kuitenkin edelleen kyky välittää palveluja ihmiseltä ihmiselle, humaanilla otteella. Työntekijätyytyväisyyteen yhteistyön sujuvuudella on todella suuri merkitys, ja monella osallistujaorganisaatiolla onkin kaipuu vielä nykyistäkin tiiviimpään sisäiseen yhteistyöhön.

”Kilpailun voitto on hieno saavutus ja iso kiitos siitä kuuluu 2M-IT:n jokaiselle Service Deskin yksikössä työskentelevälle. Voitto itsessään on paljon enemmän kuin pelkkä palkinto. Se on tunnustus siitä, että 2M-IT:n Service Deskin työntekijät asettavat asiakkaamme etusijalle, ovat sitoutuneita työhönsä ja luovat positiivisia kokemuksia kerta toisensa jälkeen. Kehitämme 2M-IT:llä Service Deskin digitaalisia palveluita ja samalla tekoälyn (AI) rooli asiakaspalvelussa kasvaa jatkuvasti. On kuitenkin tärkeää, että tekoälyä hyödynnetään tavalla, joka täydentää ja parantaa asiakaskohtaamisia, ei korvaa niitä. Sillä asiakkaat arvostavat edelleen henkilökohtaista palvelua, empatiaa ja ymmärrystä, joita vain ihminen voi tarjota”, kuvailee 2M-IT:n Tukipalveluiden palvelujohtaja Ullamaija Kotiranta.

Wakarun Wave -asiakaspalveluverkosto ja QualityDesk järjestävät vuosittain Vuoden asiakaspalvelu -kilpailun. Kilpailuun voi osallistua mikä tahansa asiakaspalvelufunktio toimialasta riippumatta. Kilpailun arviointikriteerit mukailevat COPC (Customer Operations Performance Center) -standardia ja siinä tarkastellaan mm. asiakaspalvelun prosesseja, asiakaskokemusta ja henkilöstön johtamista. Erityisenä huomion kohteena kilpailussa ovat arjen pienemmätkin teot paremman asiakas- ja työntekijätyytyväisyyden aikaan saamiseksi. Kilpailuun sisältyy myös organisaation itsearviointi ja laajat työntekijöiden haastattelut.

 

Lue lisää