Etävastaanotto otettiin käyttöön nopeasti Kymsotessa

Etävastaanottoratkaisun avulla sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaiset voivat vastaanottaa asiakkaita ja potilaita suojatun videokeskustelun kautta. Ratkaisu haluttiin Kymsotessa käyttöön nopeasti, jotta voidaan ensisijaisesti suojella riskiryhmiä koronatartunnalta.

”Kiireellinen tarve etävastaanotoille syntyi covid-19 pandemian myötä. Tarvittiin vaihtoehtoa fyysisen käynnin korvaamiseksi etenkin riskiryhmän potilaille, kuten syöpäpotilaille. Toki etävastaanotto ei sovellu kaikille ja kaikissa tapauksissa”, kertoo Kymsoten sähköisen asioinnin kehittämispäällikkö Carita Vanhala.

2M-IT auttoi asiakasta saamaan ratkaisun akuuttiin tarpeeseen

Kymsote on 2M-IT:n omistaja-asiakas. Palveluintegraattorin roolissa toimiva 2M-IT koordinoi etävastaanottoratkaisun käyttöönoton Kymsotessa nopeasti, muutamassa viikossa.

”Etävastaanotto saatiin muutamassa viikossa käyttövalmiiksi yhteistyössä 2M-IT:n ja etävastaanottoratkaisun sovellustoimittajan, VideoVisitin kanssa. Lisäksi prosesseissa huomattiin tarve Pikaviestittimeen, joka on eAsioinnin lisäosa ja myös Pikaviestitin otettiin käyttöön tässä samassa yhteydessä”, Vanhala kertoo.

Etävastaanottosovellus on herättänyt paljon kiinnostusta Kymsotessa. 2M-IT:n pitämissä etävastaanottosovelluksen koulutuksissa oli kolmena päivänä yhteensä lähes 500 osallistujaa – digiloikka oli huima.

”Tarve etävastaanotolle, muutoinkin kuin pandemiatilanteessa, on ollut ilmeisen odotettua. Koulutuksen osallistujamäärä ja se innokkuus, joka on välittynyt kaikista, on paras kiitos meille palvelun mahdollistajille. Ilman tällaista motivaatiota ja yhteistyötä emme olisi saaneet palvelua pystyyn ja jalkauttamaan asiakkaille käyttöön näin nopealla aikataululla.

Toivomme, että nyt osittain pakon edessä tehty, uusien palvelukanavien käyttöönoton digiloikka pysyy jatkossa aitona vaihtoehtona siellä, missä se toimii parhaiten kansalaisen ja ammattilaisien välisenä kontaktimuotona”, Carita Vanhala sanoo.

Myös 2M-IT:llä ollaan tyytyväisiä hyvään yhteistyöhön etävastaanoton käyttöönotossa.

”Kymsoten tietohallinto pyysi 2M-IT:tä mukaan, joten kokosimme työryhmän rivakasti ja saimme koordinoinnin käyntiin. Ylpeänä haluan kiittää koko työryhmää nopeasta käyttöönotosta”, sanoo 2M-IT:n asiakkuuspäällikkö Juha Hakkarainen.

 

Lisätietoja

Kari-Mikael Markkanen
asiakkuusjohtaja
2M-IT Oy
+358 40 552 9534
kari-mikael.markkanen@2m-it.fi