2M-IT – Yhdessä enemmän.

Meitä 2M-IT: läisiä on noin 570 eri puolilla Suomea. Toimimme aktiivisesti yhteistyössä omistaja-asiakkaidemme ja yhteistyökumppaniemme kanssa. Yhdessä tehden saamme aikaan tehokkaammat ja laadukkaammat palvelut, jotka tukevat kansallista hyvinvointia.

Asiantuntijajoukossamme kohtaavat sote-alan toiminnantuntemus ja ict-syväosaaminen sekä sekoittuvat sulavasti pitkäaikainen asiantuntemus ja tuore diginäkökulma.

Pidämme historiasta, sytymme tähän hetkeen ja olemme tekemässä tulevaisuutta. Tule toteuttamaan sitä meidän kanssamme!

Avoimet työpaikat

Sovellusasiantuntija

Haemme sovellusasiantuntijaa Porin alueelle2M-IT:n liiketoiminnan kasvaessa haemme sovellusasiantuntijaa työskentelemään Ydinpotilastietojärjestelmien pariin ensisijaisesti Porin tai pohjanmaan toimipisteelle, mutta työskentely 2M-IT:n Turun…

Avoin hakemus

Tarjoamme monipuolisia työskentelymahdollisuuksia useissa eri asiantuntijatehtävissä. Keskeisimmät palvelumme ovat sote-ammattilaisjärjestelmien tuotannon aikaiset palvelut, modernit infrapalvelut, projektitoiminta ja kehittäminen. Tällä hetkellä…

Asiantuntija arjessa

2M-IT:n asiantuntijat työskentelevät sosiaali- ja terveydenhuollon sovellusten ja järjestelmien parissa ja he ovat kaikki yhtä mieltä siitä, että 2M-IT:llä tehdään tärkeää työtä, työporukka on hyvä ja toimistolle on aina kiva tulla.

”Asiakaskontaktit ovat ehdottomasti kaikista mukavin osa minun työtäni”

Jesse Rautamäki päätyi hakeutumaan 2M-IT:lle työhön ystävänsä kautta. Jesse on viihtynyt sovellusasiantuntijana erinomaisesti, ja rohkaisee myös muita kaksikielisiä hakemaan 2M-IT:lle töihin. 

“Löysin tämän työn ystäväni kautta ja olen myös itse suositellut työpaikkaa kavereilleni”, Jesse kertoo. 

Sovellusasiantuntijan työ perustuu asiakkaan auttamiseen 

Sovellusasiantuntijan työssä parasta on vaihtelevat työtehtävät sekä onnistuneet asiakaskohtaamiset. Jesse pitää ongelmanratkaisua ja asiakaspalvelua palkitsevana ja tärkeänä osana sovellusasiantuntijan työnkuvaa. Asiakkailta saadut kiitokset konkretisoivat työn merkityksen.  

“Asiakkaat ottavat yhteyttä meihin ongelmatilanteissa ja minun tehtäväni on ratkaista heidän ongelmansa parhaalla mahdollisella tavalla. Asiakkaiden lisäksi parasta työssäni on se, että pääsen tekemään jatkuvasti uusia asioita. Sovellusasiantuntijana työtehtävät vaihtelevat, eikä yksikään päivä ole samanlainen. Tällä hetkellä työskentelen yhdessä laajemmassa projektissa ongelmanratkaisun parissa”, Jesse kertoo. 

Yhteisöllisellä työpaikalla on miellyttävää työskennellä 

Työpaikan viihtyvyyteen vaikuttavat mielenkiintoisten työtehtävien lisäksi myös mukavat kollegat. Hyvä työilmapiiri näkyy päivittäisessä työskentelyssä organisaation kaikilla toimipisteillä. 

“Minulle tiivis työporukka ja yhteishenki ovat erittäin tärkeitä asioita. Minusta on mukavaa, että kollegoideni kanssa kahvittelemme yhdessä ja keskustelemme muistakin kuin työasioista”, Jesse kuvailee. 

Sovellusasiantuntijan työn eduksi Jesse katsoo joustavuuden, sillä työt voi halutessaan hoitaa etänä tai paikan päällä.

”Asiakaskontaktit ovat ehdottomasti kaikista mukavin osa minun työtäni”

Tarja Mäkitalo työskentelee 2M-IT:llä sovellusasiantuntijana. Aiemmin osastonsihteerinä työskennellyt Tarja on löytänyt työstään uudenlaisia haasteita.  

”Halusin edelleen pysyä sairaalan maailmassa, mutta samalla kaipasin uusia haasteita ja uusien asioiden oppimista. Sitten hain ja pääsin töihin 2M-IT:lle”, Tarja kertoo tunnelmistaan, kun hän aloitti työt 2M-IT:llä pari vuotta sitten. 

Sovellusasiantuntija on ongelmanratkaisun ytimessä 

Palkitsevaa sovellusasiantuntijan työstä tekee ongelmanratkaisu tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa.

”Palvelupyynnöt, joita vastaanotamme, ovat teknisiä ongelmia, joita asiakkaamme kohtaavat työssään sosiaali- ja terveydenhuollossa. Ne voivat koskea esimerkiksi salasanan resetoimista, sovellusmuutoksia tai muita asioita, joita käyttäjät eivät pysty itse hoitamaan. Asiakaskontaktit ovat ehdottomasti kaikista mukavin osa minun työtäni. Pääsääntöisesti olen kontaktissa heihin puhelimitse tai sähköpostilla”, Tarja kuvailee.

Työntekijöiden hyvinvointi etusijalla 

2M-IT:llä työskentelee laaja kirjo asiantuntijoita niin ict-alalta kuin myös sosiaali- ja terveysalalta. Tarjan mukaan parasta työyhteisössä ovat sosiaaliset kollegat, joiden kanssa asioita tehdään paljon yhdessä. ”Kaikki kollegani ovat rautaisia ammattilaisia, joilta saa apua aina kun tarvitsee. Minun mielestäni on ollut todella positiivinen yllätys, että kaikki täällä ovat avoimia ja pidämme yhteisiä kahvi- ja ruokailuhetkiä ja muistamme kehua toisiamme onnistumisista”, Tarja kiittelee.

Tarjan mukaan hyvästä yhteishengestä huolehditaan myös etätyöaikana virtuaalisilla päiväkahveilla sekä muilla etätapaamisilla. Työhyvinvointi on 2M-IT:llä erittäin tärkeä osa yrityskulttuuria, ja henkilöstöllä on suuri vaikutusvalta entistäkin paremman työpaikan luomisessa.

”Olen mukana 2M-IT:n työhyvinvointiryhmässä, ja esimerkiksi tällä hetkellä meillä on käynnissä työhyvinvointia tukeva kilometrikisa. Keräämme yhteiseen pottiin kaikki kävelystä, pyöräilystä tai juoksusta tulleet kilometrit. Kilpailun tarkoituksena on lisätä työntekijöidemme hyvinvointia ja yleistä jaksamista. Kun on kroppa kunnossa ja mieli virkeänä, niin asiat ovat hyvin”, Tarja kertoo ja jatkaa:

”Voin suositella 2M-IT:tä työnantajana. Täällä työntekijöitä kohdellaan oikeudenmukaisesti ja reilusti. 2M-IT:llä arvostetaan erilaista osaamista ja näkökulmia”.

”Parasta työssäni on asiakkaiden auttaminen”

Kristian Granberg päätyi hakemaan 2M-IT:lle avoimeen harjoittelijan tehtävään ystävänsä suositusten perusteella. “Ystäväni työskentelee 2M-IT:llä ja kehotti minua hakemaan harjoittelijaksi. Hain sitten paikkaa ja sain sen”, Kristian kertoo. 

Työharjoittelijana saa vastuuta ja oppii uusia asioita 

Kristianin harjoittelujakso koostuu monipuolisista työtehtävistä, kuten it-ongelmien ratkaisemisesta ja asiakaspalvelusta. Päivittäisessä työssään Kristian oppii jatkuvasti uusia asioita, minkä lisäksi hän pystyy myös hyödyntämään kielitaitoaan.  

“Parasta työssäni on ehdottomasti asiakkaiden auttaminen. Pääsen työssäni hyödyntämään myös kaksikielisyyttäni, joka on myös hienoa. On mukavaa, kun työssä oppii käyttämään uusia ohjelmia ja pääsee juttelemaan asiakkaiden kanssa. Olen kontaktissa asiakkaisiin joka päivä puhelimitse ja sähköpostitse”, Kristian kuvailee.

Asiantuntevat kollegat tukevat uran alussa 

Kristianilla on koko harjoittelunsa ajan ollut tukenaan tiivis työyhteisö, minkä ansiosta uusi työ on ollut helppo omaksua. Kristianin mukaan asiantuntevat kollegat ja oma mentori ovat alusta alkaen pitäneet huolta työnteon sujuvuudesta sekä työpaikalle sopeutumisesta. Työkaverit ovat harjoittelujakson aikana olleet yhteydessä päivittäin, ja apuakin on saanut aina tarvittaessa.  

“Voin suositella tätä työpaikkaa lämpimästi myös muille. 2M-IT:llä on hyvä työyhteisö, joten töihin on aina mukava tulla. Kun aloitin työskentelyn täällä, ystäväni lisäksi tukenani oli myös oma mentori. He pitivät hyvää huolta siitä, että opin kaiken tarvittavan”, Kristian kiittelee. 

Projektipäällikkö elää yhteistyölle

Marjon työpäivät projektipäällikkönä ovat hyvin monipuolisia. Projektipäällikön toimenkuvaan kuuluu niin nykyhetken kartoitusta, tulevaisuuden suunnittelua kuin myös yleistä projektien hallintaa. Tiivis yhteistyö kollegoiden ja asiakkaiden kanssa tekee työstä antoisaa. 

”Työssäni minua palkitsee eniten se, että näen asiakkaan olevan tyytyväinen ja myös saavan haluamansa. Tällöin tiedän, että olen onnistunut luomaan asioita asiakkaidemme tarpeisiin. Toisaalta pidän myös siitä, jos pystyn auttamaan kollegoitani tavalla tai toisella – sekin on yksi palkinto. Olen aina toiminut asiakasrajapinnassa, joten koen saavani sekä sisäisistä että ulkoisista asiakkaista tosi paljon iloa – ihmiset ympärillä ovat työn suola”, Marjo kertoo.