Työntekijäesittelyt

Töissä 2M-IT:llä

Mikä meillä on parasta?

Haishour: ”Minua motivoi työssäni mahdollisuus auttaa ihmisiä ja tarjota heille sujuvampaa terveydenhuoltoa.”

”2M-IT:ssä vallitsee erinomainen tiimihenki ja kannustava työympäristö, jossa työntekijät tukevat toisiaan. Olen Haishour Khuddari, olen työskennellyt 2M-IT:llä sovellusasiantuntijana yli vuoden ajan Salon toimipisteellä ja teen myös etätöitä.

2M-IT oli minulle tuttu entisen työni kautta terveydenhoitoalalta, jossa työskentelin hoitotyön lisäksi kirjaamisvastaavana ja pääkäyttäjänä toimien kosketuksissa tietoteknisten haasteiden kanssa.

Vaikka minulla ei ollut aikaisempaa it-kokemusta, huomasin nopeasti, kuinka mielenkiintoinen tämä ala oli. Työpäivä voi sisältää monenlaisia tehtäviä: palvelupyyntöjen käsittelyjä, testausta, projekteja ja esimerkiksi eräänä työpäivänä toimitin Medanets-puhelimet majakkasairaalaan

Minua motivoi työssäni mahdollisuus auttaa ihmisiä ja tarjota heille sujuvampaa terveydenhuoltoa. Minulle on sydämen asia tukea tiimiäni asiakkaitani sekä hyödyntää aiempaa treveydenhuoltoalan kokemustani ja 2M-IT mahdollistaa nämä täysin.”

Maria: "Ihmismielen hoitajasta potilastietojärjestelmää hoitamaan."

”Aiempi työkokemukseni on erikoissairaanhoidosta psykiatrialta. Opiskelin työn ohella sosiaali- ja terveydenhuollon digitalisaation erikoistumisopinnot ja opintojen aikana pohdin miten osaamistani voisi hyödyntää parhaiten. Hain minulle tutun potilastietojärjestelmän pariin 2M-IT:lle sovellusasiantuntijaksi.

Työssäni osallistun potilastietojärjestelmän kehittämiseen liittyviin projekteihin. Vedän koulutuksia niin Teamsin välityksellä kuin livenäkin. Teen myös jatkuvaa palvelua sekä paljon yhteistyötä muun muassa kollegoiden, asiakkaiden, hyvinvointialueen edustajien sekä ohjelman toimittajan kanssa. Yhteistyöllä pyrimme ratkomaan ongelmia, kehittämään ja sujuvoittamaan loppukäyttäjien työtä. Nyt uutena aluevaltauksena osallistun myös 2M-IT:n somesisällön luomiseen.

Boostia päiviin tuo onnistumisen kokemukset, mukavat työkaverit ja asiakkaat, jotka jaksavat olla positiivisia, vaikka ongelmatilanteissa varmasti ottaakin päähän.”

Riku-Petteri: "Turun Lähituessa meitä työskentelee 16 henkilöä ja meillä on ihan mahtava ryhmä."

”Olen Riku-Petteri Valo ja työskentelen 2M-IT:llä järjestelmäasiantuntijana Lähituessa. Tervetuloa seuraamaan Lähituen päivää – lähdetään töihin!

Lähituessa jokainen päivä on hieman erilainen. Työtehtävät voivat liittyä eri häiriöilmoitusten ja palvelupyyntöjen käsittelyyn, kuten sovellusten asennuksia, laitetoimituksia tai erilaisia vikatilanteiden selvityksiä. Asennamme myös uusia työasemia.

Lähituki on nimensä mukaisesti aina asiakkaan lähellä ja paljon tuleekin matkusteltua viikon aikana eri Varhan toimipisteisiin, jotka voi olla ympäri Varsinais-Suomea. Tänään ollaan Marttilassa käymässä, käydään katsomassa heidän hammashuollossaan, minkälaista häiriötikettiä on olemassa.

Turun Lähituessa meitä työskentelee 16 henkilöä ja ryhmähän meillä on ihan mahtava. Tiimityö onnistuu hyvin, ja huumoria riittää jokaiseen päivään. Apua saa aina kysymällä. Ikinä ei tule tylsää päivää tässä porukassa. Lähituki hoitaa myös tulostimien ja työasemien ristikytkennät verkkoon, eli käytännössä käydään asiakkaan tiloissa selvittämässä, mihin se kytkin menee ja sen jälkeen käydään kaapilla kytkemässä oikeasta rimasta oikeaan kytkimeen. Tarvittaessa ollaan yhteydessä meidän tietoliikennetiimiimme, jos tarvitaan avauksia tai muita verkon selvittelyjä.

Vapaa-ajalla tulee oltua sopimuspalokunnan toiminnassa mikä tuo mukavaa vaihtelua arkeen.”

Tervetuloa seuraamaan HR-asiantuntijamme Emman päivää

”Huomenta, kello on kuusi, ja herätyskello soi.

Hei, olen Emma ja työskentelen 2M-IT:llä HR-asiantuntijana. Olen suorittanut YAMK-tutkinnon liikkeenjohdon ja kehittämisen tutkimusohjelmasta.

Tänään vietän etätyöpäivää täällä kotitoimistolla. Kun saan työkoneeni auki, ensimmäisenä katson omat sähköpostit ja Teams-viestit. Olen monesti tiimistämme ensimmäinen, joka aloittaa hommat aamulla. Käyn katsomassa palvelukanavan ja katson minkälaisia palvelupyyntöjä ja viestejä meille on tullut.

Lounastauon pidän yleensä siinä yhdentoista aikaan ja monesti täytyy tehdä kaikenlaisia jumppaliikkeitä, koska huomaa, että meinaa mennä hartiat tosi jumiin. Lounastauon jälkeen kirjoittelin intraan uudesta mentorointiohjelmastamme. Käynnistin myös muutamalle uudelle työntekijälle yleisperehdytyksen. Iltapäivästä tein vielä muutaman palvelusaikapäätöksen.

Työpäivän lopettelin kolmen maissa ja sen jälkeen lähdin saman tien viemään koiraa lenkille. Ulkoilun jälkeen söin vähäsen ja lähdin sen jälkeen crossfittreeneihin. Tarjolla oli kiva, sykkeitä kohottava treeni soutamista ja juoksemista. Treenien jälkeen söin iltapalan, kävin suihkussa ja suurin piirtein puolikymmenen aikaan ummistin silmäni.”

”Asiakaskontaktit ovat ehdottomasti kaikista mukavin osa minun työtäni.”

 

Jesse Rautamäki päätyi hakeutumaan 2M-IT:lle työhön ystävänsä kautta. Hän on viihtynyt sovellusasiantuntijana erinomaisesti, ja rohkaisee myös muita kaksikielisiä hakemaan 2M-IT:lle töihin.

Sovellusasiantuntijan työssä parasta on vaihtelevat työtehtävät sekä onnistuneet asiakaskohtaamiset. Jesse pitää ongelmanratkaisua ja asiakaspalvelua palkitsevana ja tärkeänä osana sovellusasiantuntijan työnkuvaa. Asiakkailta saadut kiitokset konkretisoivat työn merkityksen.